espa
  /  Υγιεινές Συνταγές   /  Μπιφτέκια από φασόλια: Μια εύκολη και νόστιμη λύση
μπιφτέκια από φασόλια

Μπιφτέκια από φασόλια: Μια εύκολη και νόστιμη λύση

Εάν σου έχουν περισσέψει βρασμένα φασόλια (ή άλλο όσπριο), αυτή η συνταγή είναι μονόδρομος και σίγουρα θα ξετρελάνει μικρούς και μεγάλους!

Υπέροχα μπιφτέκια από φασόλια, λοιπόν! Μια εύκολη και νόστιμη λύση, ιδιαίτερα όταν έχεις ήδη βρασμένα φασόλια στο ψυγείο σου ή ψάχνεις εναλλακτικούς τρόπους να μαγειρέψεις οποιοδήποτε όσπριο. Δημιουργείς, με αυτό τον τρόπο, τη βάση για ένα πολύ θρεπτικό και υγιεινό φυτικό γεύμα, που μπορείς να προσφέρεις σε όλη την οικογένεια, ακόμη και σε βρέφη που μόλις ξεκίνησαν τις στερεές τροφές (εάν δεν προστεθεί αλάτι)!

Τα εναλλακτικά αυτά vegan μπιφτέκια από φασόλια προσφέρουν άπειρα οφέλη για την υγεία μας. Τα συγκεκριμένα έχουν φτιαχτεί από μαυρομάτικα φασόλια, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και οποιοδήποτε άλλο όσπριο έχετε διαθέσιμο.

 

Τα οφέλη που έχουν τα όσπρια

 

Τα όσπρια είναι τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας και αποτελούν σημαντική πηγή υδατανθράκων βραδείας απορρόφησης, πρωτεϊνών και φυτικών ινών. Εάν, δε, συνδυαστούν με κάποιο δημητριακό (εδώ έχει προστεθεί βρώμη στα μπιφτέκια και παξιμαδάκια χαρουπιού ως συνοδευτικό), πετυχαίνουμε την πρόσληψη πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας.
Πιο συγκεκριμένα, μια κούπα μαυρομάτικα φασόλια καλύπτει το 45% των καθημερινών μας αναγκών σε φυτικές ίνες, το 58% σε φυλλικό οξύ και το 31% σε πρωτεΐνες.

Το σημαντικότερο, βέβαια, είναι ότι τα όσπρια μπορούν να διατηρηθούν βρασμένα στο ψυγείο μας και να αποτελέσουν ανά πάσα στιγμή τη βάση για πολλές νόστιμες και θρεπτικές συνταγές, αν χρησιμοποιήσουμε λίγο τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας.

Ενδεικτικά, μπορείτε να φτιάξετε μπιφτέκια ή κεφτέδες, ζεστές και κρύες σαλάτες, βελουτέ σούπες, αλείμματα, ακόμη και γλυκά!

Για τα πιο εύκολα και γευστικά μπιφτέκια από φασόλια ακολουθήστε την παρακάτω διαδικασία. Κι αν χρειάζεστε καθοδήγηση για τις διατροφικές σας συνήθειες, βρείτε τη δική σας διατροφολόγο στη Θεσσαλονίκη στη nutrIdeal!

Προετοιμασία: 30 Λεπτά
Χρόνος μαγειρέματος: 34 Λεπτά
Συνολικός χρόνος: 1 Ώρα 4 Λεπτά
Άτομα: 2-3 άτομα
μπιφτέκια με φασόλια

Συστατικά

Συστατικά
  • • 300 γρ. βρασμένα μαυρομάτικα φασόλια (ή άλλο όσπριο, π.χ. λευκά ή κόκκινα φασόλια, ρεβύθια κ.α.)
  • • 1 μεσαίο ξερό κρεμμύδι
  • 1 κόκκινη πιπεριά
  • Περίπου ½ φλ. πίτουρο βρώμης (ή όσο χρειαστεί ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε το μείγμα μας)
  • 3-4 κ.σ. ελαιόλαδο (+ λίγο ακόμη για να «μαλακώσουμε» το κρεμμύδι και την πιπεριά)
  • ½ - 1 κ.γ. κύμινο
  • Μυρωδικά της αρεσκείας σας (π.χ. μαϊντανό, δυόσμο)
  • Αλάτι-πιπέρι
  • Λίγη κανέλα

Εκτέλεση

1. Σε ένα κατσαρολάκι ρίχνουμε το κρεμμύδι και την πιπεριά, αφού τα έχουμε ψιλοκόψει.
2. Ρίχνουμε λίγο ελαιόλαδο, και αφού μαραθεί το μείγμα μας προσθέτουμε λίγο νερό (περίπου ½ φλ.), ώστε να βράσουν και τα μαλακώσουν τα λαχανικά μας.
3. Αφήνουμε στην άκρη το μείγμα και περνάμε τα βρασμένα φασόλια από το multi, μέχρι να γίνουν πουρές.
4. Αδειάζουμε τον έτοιμο πουρέ σε ένα μπολ και προσθέτουμε το μείγμα με το κρεμμύδι και την πιπεριά, καθώς επίσης και όλα τα υπόλοιπα υλικά μας. Ανακατεύουμε καλά.
5. Αφήνουμε το έτοιμο μείγμα στο ψυγείο για 2-3 ώρες.
6. Πλάθουμε τα μπιφτέκια μας και τα ψήνουμε για περίπου 20-30 λεπτά στους 180-200 βαθμούς. Προσέχουμε να μην τα παραψήσουμε ώστε να κρατήσουν την υγρασία τους.
7. Σερβίρουμε με λίγη μουστάρδα, αβοκάντο, λαχανικά και παξιμαδάκια, ώστε να πετύχουμε ένα πλήρες και χορταστικό γεύμα!
Εκτύπωση
Εναλλακτικά, μπορείτε να φτιάξετε burger με ψωμάκι ολικής αλέσεως, ντομάτα, μαρούλι, μουστάρδα ή/και σως γιαουρτιού με μυρωδικά. Τα μπιφτέκια από φασόλια είναι έτοιμα!

ΚΑΛΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ!

Post a Comment

ΜΕΓΕΘΟΣ Α- Α+